استانداردهای بین المللی اخذ شده

استانداردهای بین المللی اخذ شده

راهنمای استفاده , راهنمای نصب کلید پریز

ISO 9001، متداول‌ترین ابزار مدیریتی در جهان

ایزو ۹۰۰۱ یک استاندارد بین‌المللی برای مدیریت کیفیت است که توسط سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) منتشر شده است و تلفیقی از بهترین شیوه‌های مدیریتی صنعت است. این استاندارد توسط بیش از یک میلیون سازمان در سراسر جهان تایید شده است و آن را به متداول‌ترین ابزار مدیریتی در جهان تبدیل کرده است. گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ توسط نهادهای صدور تایید شده از طرف سازمان بین‌المللی استاندارد صادر می‌شود.

 

گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در یک نگاه:

  • تعریف، کنترل و بهبود فرایندهای درون شرکت شما
  • ایجاد نقش رهبری
  • برنامه ریزی نتایج و تغییرات مورد انتظار
  • شناسایی و رسیدگی به خطرات و فرصت ها
  • ایجاد اطلاعات مستند (روش ها، دستورالعمل های کاری، نقشه ها، پرونده ها، و غیره)
  • نظارت بر سیستم (اندازه گیری، ممیزی، بازبینی، و غیره)
  • پیدا کردن و حل مشکلات و علل آنها
  • بهبود تمام فرآیندها

مزایا اخذ ISO 9001:2015

افزایش اعتماد مشتری نسبت به کسب‌وکار، خدمات و محصولات

  • امکان برد بیشتر در مناقصه‌های رونق بیشتر بازار
  • افزایش عملکرد عملیاتی
  • تسهیل ارتباطات و هماهنگی در تجارت
  • جذب سریع و راحت کارکنان جدید
  • رسیده به سطح ثابتی از خدمات و تحویل محصول
  • افزایش روحیه و انگیزه کارکنان

 

 

گواهینامه GMP

GMP مخفف Good manufacturing practice می باشد که معنای آن در فارسیروش ساخت خوباست. ایجاد یک محصول بهینه و خوب می تواند اهمیت بالایی برای شرکت های بزرگ و کوچک داشته باشد. یک محصول با کیفیت بالا میتواند مشتری را جذب کند و هدف نهایی شرکت ها نیز جذب بیشتر مشتری و رضایتمندی مشتری هاست. مقررات GMP به مواردی همچون نگهداری سوابق، صلاحیت پرسنل، سرویس بهداشتی، تمیزی، تایید تجهیزات، اعتبار سنجی روند کار و رسیدگی به شکایات و می پردازد. البته بیشتر الزامات این گواهی، کلی است و به کارفرما این امکان را می دهد تا، کنترل های لازم برای سیستم خود را به بهترین شکل انجام دهد. با اینکه جی ام پی قابلیت امکان انعطاف پذیری قوانین را فراهم می کند اما کارفرمایان نیز باید بتوانند قوانین را به خوبی برای کسب و کار خود تفسیر کنند و به صورت تخصصی آن را به اجرا درآورند.

 

مزایای دریافت مدرک GMP

  • اثبات توانایی های مدیریت سازمان در کیفیت محصول و اطمینان از ایمنی
  • عادت کردن کارمندان به شیوه های خوب تولید و اجرای آنها
  • کاهش خطر ایمنی در کیفیت و ایمنی محصول
  • شناخت به موقع مشکلات تولید و مدیریت و کاهش هزینه ها از این طریق
  • درک بهتر قوانین و مقررات این حوزه و تطبیق با آنها برای شما راحت تر می شود
  • افزایش اعتبار برند در بازارهای بین المللی و مشتریان عمده
  • افزایش اعتماد به نفس کارکنان شرکت

 

 

 

 

:

ISO 14001 استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی

این استاندارد که الزاماتی را برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب رساندن آلاینده های شرکت ها به محیط دارد، می تواند در تمام سازمان ها، چه تولیدی و چه خدماتی استقرار یابد.
این استاندارد همچنین می تواند پوشش دهنده بسیار خوبی به قوانین و مقررات دولتی درحوزه محیط زیست باشد، چرا که الزامات این استاندارد فراتر از قوانین و استانداردهای ملی است.

هدف از یک سیستم مدیریت زیست محیطی

هدف از این استاندارد بین المللی ارائه یک چارچوب به سازمان برای حفاظت از محیط زیست و واکنش در برابر تغییرات زیست محیطی در تعادل با نیازهای اجتماعی- اقتصادی است این استاندارد الزاماتی را مشخص می کند تا سازمان قادر باشد به نتایج مورد نظری که برای سیستم مدیریت زیست محیطی اش تعیین می کند دست یابد. یک رویکرد سیستماتیک به مدیریت زیست محیطی می تواند اطلاعاتی را برای ایجاد موفقیت طولانی مدت در اختیار مدیریت ارشد قرار بدهد تا با کمک موارد زیر به توسعه پایدار کمک کند:

  • حفاظت از محیط زیست با پیشگیری و کاهش پیامدهای نامطلوب زیست محیطی
  • کاهش اثر نامطلوب بالقوه شرایط زیست محیطی و سازمان
  • کمک به سازمان در برآوردن تعهدات به تطابق
  • ارتقاء عملکرد زیست محیطی
  • کنترل یا تاثیر بر روش طراحی، تولید، توزیع، مصرف و تعیین تکلیف محصولات و خدمات با کمک دو دیدگاه چرخه حیات که می تواند از انتقال پیامدهای زیست محیطی به جایی دیگر در طی چرخه حیات خود داری کند.
  • دستیابی به مزایای مالی عملیاتی که از پیاده سازی گزینه های دیگر دوستدار محیط زیست حاصل می گردد و موقعیت سازمان را در بازار تقویت می‌کند.
  • اطلاع رسانی اطلاعات زیست محیطی به طرف های ذینفع مرتبط

این استاندارد بین المللی مانند دیگر استاندارد های بین المللی قصد افزایش یا تغییر الزامات قانونی سازمان را ندارد.

 

ایزو 10004:2018

یكی از عناصر اصلی موفقیت سازمانی ، رضایت مشتری از سازمان و محصولات و خدمات آن است. بنابراین لازم است نظارت و سنجش رضایت مشتری انجام شود .این سند دستورالعمل هایی را برای تعریف و اجرای فرایندها به منظور نظارت و سنجش رضایت مشتری ارائه می دهد.

قابل ذکر است که پیاده سازی این استاندارد نیز صرف نظر از نوع یا اندازه یک سازمان و یا محصولات و خدمات ارائه شده توسط آن در نظر گرفته شده است و همچنین تمرکز این سند بر روی مشتریان خارجی سازمان است.

 

ایزو ISO10004:2018 چگونه به یک سازمان کمک می کند

هدف اصلی یک سازمان با هر دامنه کاری ایجاد یک برند شخصی مطمئن و افزایش فروش است که پیش نیاز هر کدام از اینها ایجاد اعتماد در مشتریان است بنابراین با کمک گرفتن از این استاندارد, اطلاعات به دست آمده از نظارت و اندازه گیری رضایت مشتری می تواند به شناسایی فرصت های بهبود استراتژی های سازمان ، محصولات ، خدمات ، فرایندها و ویژگی های ارزشمند مشتری ، کمک کند و در نهایت چنین پیشرفت هایی می تواند اعتماد مشتری را تقویت کرد. سازمان ها باید بدانند تمامی موفقیت آنها در بازار کسب کار رابطه مستقیم با نظرات و رضایت مشتریان دارد و آنها هستند که منجر به مزایای تجاری یک سازمان یا برکناری آن سازمان میشوند .

اهداف ISO 10004:2018

  • شناسایی نیازهای مشتری.
  • برآورده کردن داده های رضایت مشتری.
  • ارزیابی داده های رضایت مشتری.
  • ارائه بازخورد برای بهبود رضایت مشتری.
  • نظارت بر رضایت مشتری در حال انجام.

هدف و مقاصد بر چه چیزی، چه زمانی، چگونه و از چه کسانی داده ها جمع آوری می شود. آنها همچنین بر نحوه تجزیه و تحلیل داده ها و نحوه استفاده از اطلاعات در نهایت تأثیر می گذارند.

 

 

ISO 45001 (سیستم مدیریت سلامت و ایمنی شغلی)

یک سیستم مدیریت سلامت و ایمنی شغلی به شما کمک می کند تا مهمترین دارایی سازمان یعنی نیروی انسانی خود را حفظ کنید و به پیشرفت و برتری در کسب و کار خود برسید.

ایزو ۴۵۰۰۱ استاندارد ایزو برای سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (OH & S) است که در مارس ۲۰۱۸ منتشر شده است. هدف از ایزو ۴۵۰۰۱ کاهش آسیب های شغلی و بیماری ها است.

این استاندارد بر اساس OHSAS 18001، کنوانسیون ها و دستورالعمل های سازمان بین المللی کار و سایر استانداردهای ملی و بین المللی نگارش شده است. استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ شامل مواردی است که به BS OHSAS 18001 اضافه شده اند که طی یک دوره مهاجرت ۳ ساله از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۱ جایگزین می شوند.

ایزو ۴۵۰۰۱ همچنین ساختار سطح بالایی از دیگر استانداردهای ایزو مانند ISO 9001: 2015 و ISO 14001: 2015 را دنبال می کند که این امر باعث می شود که با این استانداردها هماهنگ شوند.

 

مزایای اخذISO 45001 چیست؟

  • کاهش هزینه های حقوقی و جبران خسارت، موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.
  • سلامتی و دارایی کارکنان، مشتریان و عرضه کنندگان را در اولویت کاری قرار می دهد.
  • الزامات قانونی و نظارتی تاثیر زیادی بر سازمان شما و مشتریان می گذارد.مدیریت ریسک بهبود یافته
  • حوادث احتمالی را شناسایی کرده و کنترل ها و اقدامات لازم را برای حفظ کمترین خطر، محافظت از کارمندان و مشتریان در برابر آسیب ها انجام دهید.
  • رضایت مشتری و ایمنی

 

 

0 نظرات دریافتی

افزودن نظر

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.